WRC Mexic Review: Ogier câștigă, Loeb termină pe 5

În weekendul ce tocmai a trecut, Mexic a găzduit cea de-a treia etapă a Campionatului Mondial de Raliuri, fiind prima etapă desfășurată pe macadam. Echipajele au avut de trecut 22 de teste, iar cea mai importantă noutate a fost revenirea lui Sebastien Loeb, de 9 ori campion mondial la această disciplină.

Totul a început joi, cu superspeciala din orașul Guanajuato, acolo unde mii de fani au urmărit evoluțiile echipajelor, iar cel mai rapid a fost Thierry Neuville. Dar acțiunea adevărată avea să înceapă vineri.

Vineri

Probele de dimineață au fost adjudecate de Dani Sordo care a avut parte de o poziție bună la start, dar și de un drum curățat de cei din fața lui. Vedeta zilei avea să fie Sebastien Loeb, ce termină pe 2 ziua secundă de concurs, dând dovadă de un ritm excelent, chiar dacă mulți credeau că cei 3 ani de pauză îi vor afecta evoluția sa pe speciale. Pentru Toyota, a fost o zi de coșmar pe specialele latine, toți cei 3 piloți ai grupării japoneze având probleme. Latvala, Tanak și Lappi au întâmpinat defecțiuni mecanice, mai exact supraîncălzirea motorului, în plus Lappi iese în decor și depune armele. Nici pentru Ford nu a fost o zi norocoasă. Galezul Elfyn Evans are parte de un accident, mașină în momentul impactului fiind în treapta a șasea de viteză, iar copilotul lui Evans, Daniel Barritt având nevoie de îngrijiri medicale. Cel mai tânăr pilot de la Ford, Teemu Suninen, abandonează după ce lovește un parapet. Câștigătorul etapei precedente, Thierry Neuville, are și el probleme mecanice, pierzând timp prețios.

Sâmbătă

Ziua trei de concurs avea să aducă un nou lider în persoana lui Sebastien Loeb. El trece la atac și preia conducerea de la Dani Sordo, dar Loeb râmânea la șefia raliului pentru puțină vreme. Pe PS14, alsacianul are parte de o pană de cauciuc și pierde 2 minute, dar și conducerea raliului. Alte nume importante din pluton aveau probleme tehnice, Tanak întâmpină din nou defecțiuni la motor și este nevoit să abandoneze. După o a doua zi de concurs frustrantă pentru Neuville, belgianul are parte din nou de probleme. La trecerea printr-un vad de apă, pierde un minut după ce motorul mașinii “moare”. Liderul la finele celei de-a treia zile de concurs avea să fie Sebastien Ogier.

Duminică

Ultima zi de concurs avea să înceapă cu emoții pentru Kris Meeke. Britanicul iese în decor și pierde 40 de sceunde, dar reușește să revină pe traseu cu ajutorul fanilor. Pe power stage, Las Minas, Ott Tanak se impune pe ultima specială și ia punctele bonus, dar Ogier termină primul raliul.

Așadar, francezii Sebastien Ogier/Julien Ingrassia(Ford Fiesta RS WRC) câștigă Raliul Mexicului, chiar dacă pe Power Stage, Ogier “taie” șicana și i-a o penalizare de 10 secunde, dar chiar și așa rămâne cu victoria în palmares, fiind cea de-a doua a sezonului după etapa din Monte Carlo. Locul 2 la general i-a revenit echipajului spaniol Dani Sordo/Carlos del Barrio(Hyundai i20 WRC), iar pe 3 termină Kris Meeke/Paul Nagle(Citroen C3 WRC). Celelalte echipaje ce au terminat raliul în puncte au fost : Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger(Hyundai i20 WRC), Sebastien Loeb/Daniel Elena(Citroen C3 WRC), Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul(Hyundai i20 WRC), Pontus Tidemand/Jonas Andersson(Skoda Fabia R5), Jari-Matti Latvala/Mikka Antilla(Toyota Yaris WRC), Gus Greensmith/Craig Parry(Ford Fiesta R5) și Pedro Heller/Pablo Olmos(Ford Fiesta R5). La general, Ogier este în frunte, urmat de Neuville și Mikkelsen, iar la constructori Hyundai este pe locul 1.

La WRC2, Pontus Tidemand câștigă. Suedezul a fost urmat pe podium de Gus Greensmith și Pedro Heller.

Următoarea etapă a WRC va avea loc în Franța, Turul Corsicii, caravana revenind pe pământ european, perioada raliului fiind 5-8 aprilie, iar acțiunea va putea fi urmărită pe Telekom Sport și Red Bull TV.

 

Sursa foto: Facebook-Jaanus Ree Photography

Leave a comment